ja wziołem do TDIka prżód standars lesjofords a tył HD bo na wakacje jadac to dupa strasznie siedziała i teraz jest git
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Ja wymieniłem ostatnio cały komplet przód i tył, sprężyny i amortyzatory. Amortyzatory dałem KYB excel-g. A co do sprężyn to na przód poszły Lesjo 11 a na tył Lesjo 20.
W mojej octavii to chyba wszystko było od nowości jak wyciągnąłem amortyzatory tylne to w ogóle nie odbijały, wiec była tragedia spodziewam się, że sprężyny też już swoje przeżyły. Jak bujałem autem to było lepiej niż na karuzeli A teraz jest wszystko fajnie, ogólnie jak bym nim chciał bujać to trochę sztywne się wydaje, ale jak się jeździ to jest to nie odczuwalne i według mnie idealnie. Wysokość auta prawie się nie zmieniła, na oko różnica nie do poznania.
Reasumując następnym razem jak bym zmieniał to zrobił bym tak samo bo jestem zadowolony.
P.S. Niestety nie miałem jeszcze możliwości przetestować pod pełnym obciążeniem, zazwyczaj jeżdżę pustym autem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sid123Ja wymieniłem ostatnio cały komplet przód i tył, sprężyny i amortyzatory. Amortyzatory dałem KYB excel-g. A co do sprężyn to na przód poszły Lesjo 11 a na tył Lesjo 20.
W mojej octavii to chyba wszystko było od nowości jak wyciągnąłem amortyzatory tylne to w ogóle nie odbijały, wiec była tragedia spodziewam się, że sprężyny też już swoje przeżyły. Jak bujałem autem to było lepiej niż na karuzeli A teraz jest wszystko fajnie, ogólnie jak bym nim chciał bujać to trochę sztywne się wydaje, ale jak się jeździ to jest to nie odczuwalne i według mnie idealnie. Wysokość auta prawie się nie zmieniła, na oko różnica nie do poznania.
Reasumując następnym razem jak bym zmieniał to zrobił bym tak samo bo jestem zadowolony.
P.S. Niestety nie miałem jeszcze możliwości przetestować pod pełnym obciążeniem, zazwyczaj jeżdżę pustym autem.
Ja też na tył dałem lesjo 20 i jest superrrrrrr.
Nie wiem tylko czy robić geometrię.Wymarzona 2.0TDI CR CFHF
Komentarz
-
-
Augustowianin, raczej warto.PerfectService by DGW
Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+
Komentarz
-
-
Witam, ja ostatnio dołożyłem pełny zapas +hak to tył auta mi tak opadł, że teraz szoruje hakiem po wszystkich śpiących policjantach. Po przeczytaniu wszystkich stron i rozmowie z moim kolega mechanikiem podjąłem decyzje o kupieniu nowych springow Monroe SP3349 + nowe amory KYB. Zobaczymy jak wyjdzie.
Komentarz
-
-
Ja CI powiem ye ma KZB Ulta SR i yaloyzlem Lesjofordsz HD na tuz i ywzke na przód i jest gitm mam tez hak ale nie mam zapsu.
Za tydzień jadę na urlop to wrzuce wam fotke jak wyglada moje auto:
- pusto z pełnym bakiem i hakiem
- pusto z pełnym bakiem i hakiem z zapasem
- Załadowane na 2 6tyg wakacji 2+1 z pełnym bakiem, hakiem z zapasem.
mam gdzies fotke z wakacji z prze roku kiedy miałem stare springi i amorki to bedzie porównanie.
Osobisice jestem bardzo zadowolony.
Komentarz
-
-
Witam, jestem już po wymianie sprężyn i amortyzatorów. Jestem mega zadowolony z efektu tył auta znacząco się podniósł. Jeszcze pozostaje mi zrobienie geometrii. Polecam.
Sprężynki i amorki:
Nowe amorki i sprężyny już siedzą na swoim miejsciu:
A tak wygląda już na kołach, pełny zapas+hak+pół zbiornika paliwa:
Komentarz
-
-
U mnie tak, przód lesjofords standard tył heavy duty + amorki KYB Ultra SR.
Auto zapakowane na 2 yg wakacji nad morze 2+1 bagażnik na full+ zgrzewka wody i plyn do sprysków z tyłu za kierowcą. Auto zatankowane na Full bez pasażerów i kierocy
Spręzyny maja około rok.
A tak było na fabrycznych sprężynach i amorkach jeszcze przed wymiana też wakacaje z podobnym załadunkiem ale bak do połowy bez pasazerów i kierowcy.
Komentarz
-
-
ja po przeczytaniu 104 stron zdecydowałem się zalozyc do golfa monroe 3295 standard wiadomo, niestety nie było na stanie a potrzebowałem szybko auto wiec na szybko zamiennik z kayaby, rh6788 (też standard). Po wymianie super, auto się podniosło (poprzednie spręzyny były pęknięte), tył 0,5 cm wyzej niz przód, niestety przejechałem wczoraj ok 150 na full załadowany i już siadły, są niżej centymetr niż przód (fakt zaankowany na full). Nie wiem teraz czy sprężyny musiały się ulozyc i tak siadły czy są takie hu...owe. Teraz nie wiem czy zmieniac na monroe 3295? bo nie chce zeby na pusto stał jak motorówka tylko na równo, co radzicie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Serio po przeczytaniu kilku stron, nie wiecie co zalozyc ? :shock:
to ja w dużym skrócie dla potomnych:
wersja 1: chcesz za miesiąc znów wpaść na forum pomarudzić na siedziący tył - wez firmowe zamienniki standardowych sprężyn albo coś koło tego
wersja 2: masz lpg, jeśli wozisz standardowe ładunki, nawet wakacje na full - lejsy 20 <-statystycznie najczęściej polecana w tym wątku
wersja 3: robisz na budowie i wozisz beton, płytki i HGWcojeszcze/masz 5-os. rodzinę+rowery na haku - monroe hd
dziękuję za uwagę, browary, złoto i mirrę za szybką poradę przelewać w formie cegiełek na działanie forum OCP 8)
Komentarz
-
-
Czyli śmiało mogę brać lesjofors 4285720 w wersji wzmocnionej?? Bo mój Fl siedzi ,że hej...
[ Dodano: Pon 26 Wrz, 16 17:54 ]
Jako że nie mieli tych polecanych kupiłem monroe sp3349 po 124zł . Było 360mm, po założeniu 430mm a po 100km 420. Więc mi to pasuje. Lpg 1/2 , Pb 2/3 , koło zapasowe i hak. Koła 195/65/r15
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81gocu87, oby sie to jeszcze ułożyło bo wyglada tragicznie . Chyba, ze bedzie przod tez wymieniony.
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
Komentarz